Napoje na lato

Dziś chcielibyśmy zaprezentować wszystkim naszym pacjentom trzy propozycje zdrowych napojów na nadchodzący weekend. Będzie koktajl owocowy, smoothie i woda smakowa. Ich przygotowanie nie powinno sprawić żadnych trudności a produkty niezbędne do ich wytworzenia znajdziecie na stoiskach warzywnych w każdym sklepie. Napoje te możecie również przygotować na urlopie lub biwaku.

Co będzie niezbędne?

  • malakser lub
  • mikser lub
  • blender
  • ręczny blender na baterie
  • wysokie naczynie
  • dwie szklanki
  • 5 do 10 minut wolnego czasu

1. Koktajl owocowy

Składniki:

  • truskawki 100 gram
  • banan 1 sztuka
  • kilka liści mięty
  • jeden jogurt naturalny 350g lub 1 szklanka mleka 1,5%
  • cynamon 1/2 łyżeczki
  • siemię lniane 1 łyżeczka
  • dla słodzących 1-2 łyżeczki ksylitolu
Koktajl owocowy

Obrane z szypułek truskawki, pokrojonego banana, kilka liści mięty, łyżeczkę cynamonu i siemienia lnianego wrzucamy do blendera zalewamy jogurtem naturalnym lub mlekiem i włączamy urządzenie na około 3 minuty. W większości przypadków nawet największe łakomczuchy otrzymają wystarczająco słodki i bogaty w witaminy napój. Dodatkowo:

Cynamon

  • obniża poziom cukru,
  • poprawia trawienie
  • hamuje rozwój nowotworów
  • wpływa na zdolności poznawcze.

Siemię lniane wpływa na

  • układ trawienia,
  • układ krążenia,
  • na włosy, skórę i paznokcie

2. Zielone smoothie

  • 4 łodygi selera naciowego
  • ogórki gruntowe 2-3 sztuki
  • kilka liści mięty
  • natka pietruszki
  • cytryna
  • 1/2 szklanki wody niegazowanej

Ogórki obieramy i kroimy do blendera, łodygi selera myjemy i również kroimy na mniejsze kawałki. Przekrajamy cytrynę i uważając na pestki wyciskamy sok z dwóch połówek. Dorzucamy umyte liście mięty i blendujemy około 3 minut. Jeżeli smoothie jest zbyt gęste dolewamy wodę i miksujemy ponownie

Seler naciowy

Posiada właściwości usuwające toksyny z organizmu, pobudza trawienie i zapobiega zaparciom. Ma działanie odmładzające, uzupełnia między innymi: potas, cynk, magnez i żelazo.

Ogórek zielony

  • Źródło potasu, który reguluję pracę serca,
  • gasi pragnienie w upalne dni,
  • usuwa nadmiar wody z organizmu
  • redukuje celulit,
  • źródło witamin i minerałów.

Woda smakowa “Sassy water”

  • 2 litry wody niegazowanej
  • ogórki gruntowe 2 sztuki
  • kilka liści mięty
  • cytryna
  • łyżeczka świeżego startego imbiru

Ogórki obieramy i kroimy na cienkie plastry. Cytrynę myjemy i kroimy na plasterki, wrzucamy do dzbanka, dokładamy kilka liści świeżej mięty i zalewamy wodą. Odstawiamy najlepiej do lodówki na kilka godzin. Wodę pijemy przed każdym posiłkiem najlepiej zaraz rano po wstaniu i przed położeniem się spać. Imbir przyspiesza spalanie tłuszczu, i wspomaga metabolizm, mięta nadaje wodzie orzeźwiający smak, ogórek usuwa nadmiar wody z organizmu a cytryna dodaje energii i wspomaga procesy trawienne.

Smacznego

Udostępnij

Call Now Button